The Lovers yani Aşıklar, 1928 yılında tuval üzerine yağlı boya ile resmedilmiş gerçeküstü bir eserdir. Resmi oluşturan unsur yalnızca oda ve aşıklardır. Resmin ilgi çekici olan yönü ise kartonpiyerden dolayı duvar izlenimi uyandıran bir arka planın önünde öpüşen, daha doğrusu öpüşmeye çalışan bir çiftin olmasıdır...
Bernini'nin heykellerinde bedenlerin güçlü duruşu ve saç, sakal yapıları en az Michelangelo heykellerinde olduğu kadar başarılıdır. Ek olarak, onun eserlerinde insan teninin yumuşaklığını hissetmek de mümkündür. Kol ve bacaklardaki her bir kası, ellerdeki her bir damarı bu kadar gerçekçi tasvir edebilmesi eserin büyüleyici bir özelliğidir.
Freskin ana teması meleklerle çevrili olan tanrının Adem'e elini uzatarak ona yaşamı bahşetmesidir. Eseri hayali çapraz bir çizgiyle ikiye ayırarak inceleyebiliriz. Sol tarafta Cennet Bahçesi fonuna yerleştirilmiş Adem vardır. Bedeninde onu et parçasından ibaret görmemizi sağlayan bir durağanlık, çaresizlik mevcuttur. Kendisini zorlukla taşıyor ve tanrı tarafından hayat bulmayı bekliyordur. Adem'in vücudundaki tüm kasların gerçek insan vücuduyla bire bir uyum içerisinde olması eserin en büyük özelliği arasındadır.
Evrende varlığı kabul edilen dalga-parçacık ikiliği, kuantum dolaşıklık, paralel evrenler gibi konuları anlamaya çalışıyoruz. Schödinger'in kedisi bu durumları anlamamıza yardımcı olmak ve bize çok soyut gelen kavramları somutlaştırmak için ortaya atılmış bir kuram olma özelliği gösterir.